Странице

четвртак, 8. децембар 2016.

Kućica od medenjaka (tutorijal)


   Obožavam ovo doba godine. :) Ukrašavamo kuću od 1. decembra, pravimo keksiće, ukrase i već treću godinu zaredom pravim kućicu od medenjaka. Mene to jako uveseljava. Cela kuća miriše na cimet, med...ima tu neka posebna draž u svemu tome.  
    Ukoliko se naoružate strpljenjem (a možete to sigurno), počnite sa pravljenjem jedne ovakve kućice. Izgleda kao iz bajke i sigurno će ukrasiti vaš dom. Čitajući može vam delovati kao građevinski poduhvat :), ali zaista nije teško ako pratite upustva.
 
    Krenućemo redom.

Testo:
  • 300 gr secera
  • 200 ml meda
  • 1 kasicica cimeta
  • pola kasicice djumbira u prahu
  • 1 kasicica zacina za medenjake
  • 1 ravna kasicica sode bikarbone
  • 100 gr maslaca ili margarina
  • 300 ml mleka
  • 1 kg brasna

Na tihoj vatri otopite med, šećer, margarin i začine.


Kad se sve istopi, prohladide, dodajte mleko, sodu bikarbonu i sve zamesite sa brašnom. Podelite na 3 dela i svaki deo umotajte u providnu foliju. Stavite u frižider na 1 sat.


 Za to vreme napravite skicu kuće. Odštampajte na štampacu ili iscrtajte lenjirom skicu i isecite. To će vam biti šabloni po kojima ćete seći testo za kućicu.

Zatim idemo na sečenje testa koje se ohladilo. Radite to na papiru za pečenje i zatim samo prebacite u pleh. Pospite gornju površinu sa malo brašna da vam se testo ne bi lepilo za oklagiju (mada ne bi trebalo).






Za prozore sam koristila tvrde bombone bez punjenja. Stavite ih u jaču kesu i oklagijom usitnite. Napravite modlom rupu u obliku srca, okruglu ili četvrtastu, sipajte usitnjene bombone. Tokom pečenja bombone će se otopiti i izgledaće baš kao staklo. Ja sam ih pekla možda 10 minuta. Svaki deo na 170 C.

E sada prelazimo na lepljenje kuće.To možete uraditi kad budete raspoloženi za to. Ispečeno testo treba da je ohladjeno.


Lepak ili royal icing glazura:

Umutite 2 belanceta blago viljuškom, dodajte šećera u prahu onoliko da vam masa bude gusta i da ne curi. Ja sam stavila oko 400 gr secera u prahu i jednu kašičicu soka od limuna. Lepak je spreman ;)
Na tacnu na koju ce vam stajati kućica stavite šolje ili čase da vam pomognu da se kućica drži dok se zidovi ne zalepe.



Na svaku ivicu kašičicom nanesite lepak i spojite zidove. Stavite čase i ostavite preko noći da se osuši. Ovaj put sam premazala i krov glazurom da bi izgledalo kao da je napadao sneg i ostavila da se osuši.


Zalepite i krov isto nanoseći lepak na ivice krova, poduprite šoljama koje su u toj visini i ostavite da se osuši. Ukrašavanje kućice je na vama, zavisi od vaše mašte. 

Koristite glazuru za iscrtavanje tako što stavite u špric kesu i šarate po kućici. Možete obojiti glazuru bilo kojom jestivom bojom. Koristite mrvice za kolače, perlice, šarene bombonice...

Od ostatka smese pravila sam keksiće kojima sam cevčicom izbušila rupicu da bi kasnije tu provukla trakicu i tako dobila ukras 


Isto sam ih ukrašavala royal masom pa kad su bili suvi pisala sam po njima Wiltonovim flomasterima sa jestivom bojom, tako da su skroz jestivi.

Igrajte se i uzivajte u praznicnoj caroliji, baš kao i ja☺☺☺u duši sam još uvek dete😁😁😁



Нема коментара:

Постави коментар